Panama City - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Marian Harmes - WaarBenJij.nu Panama City - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Marian Harmes - WaarBenJij.nu

Panama City

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian

15 Januari 2014 | Panama, Panama-stad

Met wat vertraging in NewYork kwamen we na een reis van 24 uur om 2 uur s'nachts in ons hostel aan.Gelukkig werden we van het vliegveld gehaald .De volgende morgen werden we gewekt door alemaal tjielpende vogeltjes en dat terwijl we midden in de stad zitten .Na een heerlijk ontbijtje in de tuin zijn we naar het busstation vertrokken om onze kaartjes te kopen voor de Tica bus richting Nicaragua .We zijn blijkbaar niet de enige hier ....Alles zit vol er is pas donderdagavond plaats .....Okee ook goed ....we hebben tenslotte de tijd ....!!
Met een plattegrond op zak was ons eerste plan..... Het Panama Kanaal!
Dat is gelukt .....een prachtig gezicht !! Enorm grote vracht/containerschepen worden door het smalle panama canel getrokken .Op zo'n schip zitten wel 6000 containers !!Bij Minos Flores zie je de sluizen waar ze door heen gaan Ze moeten 26 meter overbruggen !! 1sluis bij Colon bij de Atlantische oceaan en 2 sluizen bij de Stille Oceaan hier in Panama City.....ff een stukje aardrijkskundeles van de juf he....!! Precies bij de sluis hebben ze er een toeristische atractie van gemaakt en kan je 3 verdiepingen omhoog om zo een goed uitzicht over de sluis te hebben..Mooi gezicht om die enorme schepen zo door de sluis te zien gaan We hebben er ook nog een 3D film van gezien , met een brilletje op dus.... zodat je er helemaal in zat !!
We hebben heel wat afgelopen die eerste dag dus we waren blij toen we eenmaal de juiste bus hadden gevonden weer terug richting ons hostel ...tenminste dat dachten we dan ...... We wisten niet meer precies waar we er uit moesten en dachten dan maar door naar het eindpunt ...hebben we meteen een mooie site seeing van Panama City .....Ja ja Dat hebben we geweten .........We moesten eruit ergens in een krottenwijk....en de bus terug kwam maar niet ....Dus wij maar wachten in het bushokje en rondom zagen we een grote vuilnisbelt waar mensen in liepen te zoeken naar bruikbare spullen, aan de ovetkant een of andere kerel die buiten vlees stond te barbequeen wat hij weer verkocht .Verder een gevecht tussen straathonden die een kerel zwaaiend met een groot mes probeerde op te lossen en nog veel meer" leuke" figuren konden we zo observeren.....We hebben er een uur moeten wachten voordat er een bus kwam......
Willem werd wel steeds stiller ....Het leek me ook niet verstandig om er foto's van te maken .....er was geen toerist te bekennen hier ......
Maar we zijn uiteindelijk weer heelhuids bij ons hostel aan gekomen hoor !!
Zo maak je nog eens wat mee he .....en dit is pas de eerste dag !!

• 15 Januari 2014 - 23:44

Ada:

Geweldig leuk om te lezen! En jullie maken heel wat mee, blijf maar lekker dicht en veilig bij elkaar......
    Ben wel benieuwd naar het vervolg. Liefs

• 16 Januari 2014 - 00:11

Piet Zaat:

Die eerste dag ziet er al heel goed uit en dit is pas het begin!!!!!!!!!!!!!

• 16 Januari 2014 - 07:12

Petra Weisz:

Je ziet wel hierboven er zijn late vogels en vroege vogels.
    Nou Marian en Wim jullie hebben al heel wat meegemaakt en ook veel gezien. Geen gekke dingen doen hoor. Vandaag goede reis richting Sabine. Groetjes

• 16 Januari 2014 - 08:30

Ria:

Wat n verhaal hihi geniet er maar van x

• 16 Januari 2014 - 09:26

Joke Lems:

Dat is al een goed begin wat spannend zeg geniet er maar lekker van ,

• 16 Januari 2014 - 13:23

Loes:

Beeldend geschreven, ik zie het zo voor me! Wat een avonturen. Inmiddels is het donderdag en zijn jullie waarschijnlijk met de bus op stap. Ook weer een belevenis. Geniet ervan!

• 16 Januari 2014 - 15:47

Marianne Ringeling-op Het Veld:

Raar hoor dat Willem steeds stiller werd! Zou wel willen weten wat hij werkelijk dacht! Wat een verhaal! Doe voorzichtig, veel plezier en geniet samen. Lfs uit Nwlsn

• 16 Januari 2014 - 17:07

Edith:

Wat een reis 24 uur dan ben je blij dat je je bedje ziet . Ik kan me voorstellen dat Wim steeds stiller werd , je voel je dan toch niet safe. Je zal wel in nog meer van zulke situaties komen maar wees allert ! Nog veel plezier. Gr. Edith en cees

Verslag uit: Panama, Panama-stad

Marian

Wij zijn de ouders van Sabine harmes die sinds 2010 in Nicaraqua woont en werkt. Ze heeft in 2007 een eigen stichting opgericht Atelier favela om kansarme kinderen en jong volwassenen een kans te bieden op een beetje geluk.na eerst een aantal jaren in Brazilie te hebben gewerkt is ze in Nicaraqua beland Atelier Favela geeft lessen aan jongeren in kunst,muziek,dans,theater en acrobatiek.Ook is er regelmatig een leer/werk traject waardoor jonge mensen aan hun toekomst kunnen werken doordat ze duurzame producten leren maken. Kinderen die door armoede geen toegang hebben tot goed onderwijs kunnen zich binnen Atelier Favela ontplooien.Met behulp van veel vrijwilligers uit heel veel verschillende landen van de wereld kan zij haar stichting draaiende houden. Deze reis zal de tweede keer zijn dat we in Nicaraqua zullen zijn De eerste keer hebben we nog niet veel van het land gezien omdat Sabine toen zwanger was.Inmiddels woont en werkt ook onze zoon Wilmar daar en helpt mee met de stichting.We gaan genieten van onze kinderen en kleinkind Aiye en het land bekijken.